Egy országos, reprezentatív kutatás világított rá arra a tényre, hogy bár a magyar fogyasztók számára fontos az élelmiszerek összetétele, tartósítószer-, cukor-, színezék- és energiatartalma, a vásárlási és fogyasztási döntéseket megalapozó tudásuk meglehetősen hiányos. Az eredmények láttán a Coca-Cola Magyarország úgy döntött, hogy az Okoscimke.hu weboldal elindításával segíti a fogyasztók tájékozódását, táplálkozási ismereteik bővítését, így végső soron a megalapozott és felelős fogyasztói döntések meghozatalát.

A mikroműanyagot egyre gyakrabban és egyre többféle összefüggésben említik.

A Washington D.C.-beli nonprofit szervezet, az Orb Media1 által nemrég publikált tanulmány 259, Európából, Afrikából, Ázsiából és az amerikai kontinenseről származó palackozott ásványvízben vizsgálta a mikroműanyag előfordulását.

A víz világnapja alkalmából egésznapos programsorozattal készült a diákoknak a Szentkirályi–Kékkúti Ásványvíz Kft. A programok között szerepelt a kékkúti üzemlátogatás, a Theodora tanösvényen vezetett túra és egy fotópályázat eredményhirdetése is.

A Bicskei Gyermekotthon lakói számára saját kezűleg készítettek ajándékokat és játékokat a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. munkatársai. A karitatív csapatépítő program végén a dolgozók közösen adták át az elkészült tárgyakat a gyermekotthon képviselőjének.

Másfélszeresére növelte dunaharaszti központi gyártóbázisa területét a Coca-Cola HBC Magyarország. Hazánk legnagyobb üdítőital-gyártó cége 2020-ig újabb jelentős kapacitásbővítést tervez a most vásárolt 13 hektáros ingatlanon, amelyen a Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb közép-európai gyártóbázisa jöhet létre.

A Karlovarské minerální vody (KMV) és Balogh Levente lesz a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója, illetve a franchise jogok birtokosa, és megvásárolják a PepsiCo magyarországi érdekeltségeit. Ezzel párhuzamosan a KMV megveszi a cég cseh és szlovák érdekeltségeit is.

A vállalat célja, hogy 2025-ig csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát

A Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. 2017-ben megközelítőleg 16 millió palackkal több terméket értékesített a magyar piacon, mint a megelőző évben, ezzel éves szinten 282 millió palackra növelte értékesítését.

Kisfaludy Károly, Garay János és Krúdy Gyula költeményei kerülnek januártól az idén 110 éves Theodora ásványvizes palackok címkéire. A közönségszavazás útján kiválasztott sorokat a Balaton és a Balaton-felvidék ihlette. A Facebook-szavazással párhuzamosan a követők verset írtak a balatoni tájról: a legjobbnak ítélt költemény a három klasszikussal együtt rákerül a címkékre. A nyertes vers kiválasztásában a Kultúrpart szerkesztősége adott szakmai segítséget.

Világszinten tendencia a csonttörések számának növekedése, amelynek egyik oka a nem elégséges kalciumbevitel. Egy friss kutatás szerint Magyarországon a lakosság 70 százaléka a javasoltnál kevesebb kalciumot fogyaszt. A megfelelő ételek, tejtermékek és kalcium tartalmú tabletták mellett a napi javasolt kalciummennyiség pótlásának hatékony formája a magas kalciumtartalmú ásványvíz, amely a laktózérzékenyek számára is megfelelő megoldást jelent.

1. oldal / 5